top of page
Search

ימים של שקט

חצי שנה שהחטופים שלנו בשבי, העונות מתחלפות ופסח מגיע כאילו כלום לא קרה.

אני רואה ברשתות התייחסות בפרופילים שעוסקים בעיצוב שאומרים שלמרות הכאוס שאנו חווים ללא הפסק מאז שמחת תורה, הם בוחרים להתמקד בטוב, באסקפיזם, כדי לייצר מרחב שניתן להכיל ומי שקשה לו עם זה, מוזמן להפסיק לעקוב.

אני מאוד מתחברת לרצון הזה לייצר מרחב מוגן לנפש שלנו. ברמה האישית אני מעלה ומשתפת בסטורי שלי פוסטים וסרטונים שנוגעים לחטופים, בפוסטים בפיד אני כמעט ולא מתייחסת לנושא.

זה לא אומר שהם לא בלב שלי, במחשבות שלי, בתפילות שלי, כל שעה, כל דקה, כל שניה, כל הזמן, כי פשוט אי אפשר אחרת.


הלב שלנו שבוי בעזה

כאן בבלוג, אני מזכירה אותם ואת התפילה לשחרורם המהיר כמעט בכל פוסט שעלה כאן מאז תחילת הלחימה, כי כאן המרחב הוא יותר אישי, למרות התכנים המקצועיים שאני מביאה.

אני מקווה מאוד שלאור ההתפתחויות מצד איראן, לא נשכח שעדיין ישנם 133 חטופים בידי החמאס שמחכים לצאת מהחשיכה, שהביטוי "לשנה הבאה בני חורין" עלול להיות גזר דין מוות עבורם והם צריכים להיות בני חורין עוד השנה, החודש, השבוע הזה.

ולצערי גם הפעם, במיוחד לכבוד חג החרות, התפילות שלי חזקות מאי פעם לשחרור כל החטופים והשבויים שישובו לשלום למשפחות שלהם שמחכות להם כבר יותר מדי זמן.


לכבוד החג אני רוצה להכניס קצת צבע לחיים שלכם בתקווה שישמח אתכם לפחות כמו שצבע משמח אותי.

כבר כתבתי בעבר על צבעים ואף שיתפתי איתכם מספרי צבעים נבחרים, אך מכיוון שאתם ממשיכים לשאול אותי בנושא זה, החלטתי להקדיש את הפוסט החודש למספרי ושילובי צבעים נוספים בתקווה שיפתחו לכם את הראש ויעזרו לכם בבחירות הצבע החדשות שלכם.


פלטת צבעים שבחרתי לבית שלנו

נתחיל בסלון הבית שלנו, בו יש קיר אחד בצבע ממשפחת הוורודים- is0043 של נירלט, בשילוב צבע כללי לבית מבית טמבור- 0021P שהוא צבע כללי נהדר בעיניי, מכיוון שהוא נייטרלי עם קמצוץ אפור, ולא שמנתי מדי. איתם משתלב נהדר גם הקיר בפינת העבודה שלי שנמצאת בכניסה לבית שצבוע בצבע של נירלט is0567 שחוזר גם בפינת הישיבה המשפחתית שלנו שרואים אותה מהכניסה לבית.


כאן רואים בעיקר את הקיר הוורוד. בתמונה הקודמת רואים גם את הצבע של פינת הישיבה. צילום: חן ליאופולד

מהסלון שלנו, נעבור לחדר שינה של לקוחה אהובה במיוחד. היא מאוד אוהבת תכלת ולכן למרות שבוויז'ן שלי ראיתי צבע אחר לחלוטין, בחרנו תכלת בהיר בהיר, ממש על גבול הלבן.

מניסיון עבר, תמיד לפני שמתחילים לצבוע, אני פותחת את פחי הצבע כדי לוודא שזה אכן הצבע שהוזמן- ניסיון עבר...כבר אמרתי? גם כאן, פתחתי את הפח ומשום מה הצבע נראה לי כהה יותר ממה שזכרתי ומדוגמת הצבע שהיתה לי. נתתי מריחה על הקיר וואללה, הרגיש לי כאילו אני במסיבת הכרזת מין הילוד בדיוק כשהודיעו – מזל טוב IT’S A BOY 


גוון מפתיע לחדר שינה נשי אך עם זאת כל כך יפה ומרגיע עם הפרקט והארון הלבן. צילום: יהודית הופמן

ביקשתי מהלקוחה להגיע ולאשר לי להתקדם. היא הגיעה ואישרה ולמחרת צבעו את כל החדר. כשראיתי קראתי שוב ללקוחה, היא ראתה ונבהלה...אני בינתיים כבר ראיתי בעיני רוחי שהתוצאה הסופית תראה נהדר והבטחתי לה שהכל יהיה בסדר ומקסימום אם בסופו של דבר עדיין לא תאהב את התוצאה, תמיד אפשר לצבוע מחדש בגוון אחר.

זה גם מה שאני תמיד אומרת ללקוחות שלי, תזכרו שתמיד אפשר לשנות. זה השינוי הכי מינורי שתוכלו לבצע בחלל קיים ועדיין לחולל שינוי עצום בנראות ובהרגשה.

 

אהבתם את הצבע? תרשמו לכם- נירלט 0649IS, הולך נפלא עם ה-EXTRA WHITE שלהם ועם רצפת פרקט.

לנגרות בחדר האמבטיה הצמוד בחרנו נירלט 0504IS, עדיין ממשפחת הכחולים, אך גוון חם יותר שמשתלב נהדר עם הריצוף החדש.


רואים איך הכל משתלב יחד נהדר? צילום: יהודית הופמן

עוד נקודה שחשוב לי להרחיב עליה, הרבה פעמים לקוחות בתחילת דרכם מביעים את החשש שלהם שאני כמעצבת פנים לא אהיה קשובה לרצונות ולטעם שלהם ואנסה לכוון אותם למה שאני אוהבת. אני תמיד אומרת להם שזה ממש לא משנה מה הטעם שלי, כי בסופו של דבר זה יהיה הבית שלהם והתפקיד שלי זה קודם כל לתכנן להם אותו באופן שיענה על הצרכים שלהם במקסימום ואני תמיד לוקחת בחשבון את הטעם שלהם, אם זה בסגנון, אם זה בבחירות הצבעים. אני פשוט מביאה לידי ביטוי את המקצועיות והניסיון שלי ועוזרת להם לבחור נכון, שהמינונים והפרופורציות יהיו נכונים, שהכל יתחבר בצורה הכי טובה, כך שגם הם וגם אני נהיה מרוצים בסוף התהליך.

 

אם ניגע רגע בפרויקטים עסקיים שעשיתי, במשרדי חברת הנמל, היתה פלטת צבעים ברורה כבר בתחילת הפרויקט ועדיין היה צורך לתרגם לצבע מהמניפה של נירלט.

עשינו כמה דוגמאות לבדיקה, עד שהגוון המדוייק נבחר. כבר הזכרתי באחד הפוסטים הקודמים שיש מעל 100 גוונים של צהוב, דמיינו לעצמכם כמה גוונים יש לכחול. לפרויקט הזה בחרנו גוון כחול של נירלט Is0627 אותו התאמנו לצבע הלוגו והצהוב שנבחר, נירלט 0942IS , גוון חם ונעים, כמו חלמון.

לצבע הכללי של קירות המשרד בחרתי באפור בהיר של נירלט - Is0530 , יש בו משהו נקי ובהיר שאני מאוד אוהבת ובתפיסה שלי, קירות ממש לא חייבים להיות לבנים.

 

חדר מנכ"ל עם קירות באפור בהיר. צילום: חן ליאופולד

אותו צבע קיר עם ריהוט בהיר נותן תחושה אחרת. צילום: חן ליאופולד

קיר כחול בכניסה למשרדים. צילום: חן ליאופולד

לסיום, אני מבקשת לשתף איתכם בפרויקט קטן ומשגע שתכננתי ועיצבתי לפני מספר שנים. הבוטיק של ורד. סה"כ כ-20 מ"ר של בוטיק חמים באווירה ביתית.

מכיוון שרצינו לייצר אווירה חמה ומכניסת אורחים לקונות שמבקרות בבוטיק, הצבעים שנבחרו באופן טבעי היו חמים, בשילוב רצפת פרקט.



זה אולי המקום להסביר ממש על רגל אחת מה ההבדל בין צבעים חמים לקרים-

צבעים חמים הם צבעים ממשפחת הכתומים-צהובים-אדומים ואילו צבעים קרים הם הצבעים הכחולים-ירוקים-סגולים. ישנה טענה כי צבעים חמים הם צבעים שנראים לנו קרובים יותר לעומת צבעים קרים שהם צבעים הנראים לנו רחוקים יותר.


צבע הקירות שנבחר היה נירלט is0567 ולו התאמנו גוון פורמיקה תואם לתאי ההלבשה, מכיוון שרצינו לייצר שקט בחלל הקטן, כשאת הצבע הנוסף נותנים הבגדים היפים שורד מייבאת עבור קהל לקוחותיה, בשילוב אקססוריז וצמחיה.

 

למרות שלא ממש רואים כאן אדום וצהוב, יש נגיעות מהם בגוונים שכאן

זו הזדמנות מצוינת להזכיר לכן (וגם לכם) שהחג אוטוטו מגיע, וההמלצה שלי היא שתפרגנו לעצמכם משהו חדש לכבודו. זה לא חייב להיות בגד, זה יכול להיות פריט חדש לבית או למשרד או כל דבר שירים לכם את מצב הרוח, בשבילי פרחים לגמרי עושים את העבודה.



איפה ההכנות לחג תופסות אתכם השנה?

מה מרים לכם את המצברוח?

הייתם מעוניינים שארחיב יותר על ההבדלים וההשפעות של הצבעים עלינו?


 

 

מחכה לכם בתגובות ומאחלת לנו ימים טובים יותר, ימים של שקט ושל תקווה,

נתראה בחודש הבא.

חלי




לשיר ימים של שקט - לחצו כאן


"הנה הם באים ימים של שקט

אחרי שכבר איבדנו את הכל

תשב איתי עכשיו על המרפסת

תבכה איתי ביחד על אתמול

הנה הם באים ימים של שקט

שנינו כאן ביחד על ההר

המים כבר ירדו ויש גם קשת

אפשר לקום, סוף העולם עבר" (ירדן בר כוכבא)

 

 


 

63 views1 comment

Recent Posts

See All
מברברת1.jpg

על עיצוב פנים, על החיים ועל מה שביניהם

bottom of page