top of page
Search

סולם הערכים שלי

בחודשי הקיץ סיפרתי לכם למה אני כל-כך אוהבת לתכנן ולעצב חללי עבודה לחברות ומשרדים וחשפתי בפניכם את הדרך שלי לייצר חיבור בין העובדים למקום העבודה שלהם, ומדוע זה כ"כ חשוב לשקף את ערכי המותג בעיצוב הפנים המשרדי.

סיפרתי לכם מה זו פרוגרמה ועל השאלון שדרכו אנחנו מגבשים אותה ואיך השאלות שאני שואלת עוזרות ללקוח לדייק ולהבין מהם הערכים החשובים לו ואיך הוא רואה את חזון החברה.


אלו ערכים רצו לשקף כאן?

הבטחתי לכם שאספר לכם גם על הקונספט, שהוא חלק לא פחות חשוב מהפרוגרמה בתכנון הפרוייקט אבל אז פרצה המלחמה והחיים שלנו השתנו.

כך מצאתי את עצמי בחודשים האחרונים, חוקרת את הערכים שלי פעם נוספת. אולי זו המלחמה שגרמה לי לחשוב על מה שאני עושה ולמה אני עושה את זה. אני חושבת שכולנו בחשבון נפש כזה או אחר מאז ה-7.10.23  ולשמחתי קיבלתי עזרה במסע המסקרן הזה מקרן רובל, חברה יקרה, שהיא מנטורית לאנשים מופנמים ויועצת ומלווה ארגונים ליצירת הזדמנויות לצמיחה עסקית באמצעות צמיחה אישית של העובדים המופנמים.

קרן שאלה אותי שאלות ששמו לי מראה מול הפנים ובשיח משותף איתה הצלחתי לדייק את הערכים שמובילים אותי שנים בלי שידעתי להגדיר אותם במילים.


כותבת, מוחקת, מדייקת ערכים

שני ערכים בולטים ברשימה שלי היו נתינה והנאה ועליהם בחרתי להרחיב היום, אני בטוחה שזה ייתן לכם עוד זווית להכרות שלכם איתי.

בהקשר של נתינה, דיברנו על חוק הנתינה והקבלה של דיפאק צ'ופרה שאומר שככל שתרבו לתת, כן תרבו לקבל, "התחילו בלשאול את עצמכם כיצד אתם יכולים לתרום יותר לעולם ולאנשים שסביבכם. ברגע שתתחילו לעשות דבר שיעזור להצלחה של העולם, העולם יעזור לכם להגיע להצלחה האישית שלכם".


סיפרתי לה על הבית בו גדלתי ואיך נתינה היתה דרך חיים אצל הוריי ז"ל ואיך היא מאפשרת לנו ולמערכות היחסים שלנו לצמוח מתוך מקום של נדיבות. סיפרתי לה איך התנדבתי בעבר במועדון של אנו"ש וכיום בפרויקט "מעצבים בקהילה" שפועל דרך מחלקת הרווחה של עיריית ר"ג בשיתוף עמותת עלה. איך בזכות ההתנדבות אני מקבלת פרספקטיבה נכונה יותר על החיים ותזכורת יומיומית שאנחנו לא לבד בעולם הזה.


אני מציגה פרויקט התנדבות שהייתי שותפה לו

עניין נוסף שדיברנו עליו זה כמה חשוב לשים לב שעשיית הטוב שלנו לאחרים לא תבוא על חשבוננו. שצריך לדעת גם לשים גבולות.

גבולות זהו אחד הנושאים עליהם אני עובדת לעיתים קרובות עם לקוחות שלי, מצד אחד אני כל כולי מושקעת בפרויקטים שלי ובלקוחות שלי ומצד שני, אני מאוד משתדלת שהגבולות לא ייפרמו, ואני בכוונה משתמשת במילה ייפרמו ולא ייפרצו, כי יש כאן מערכת יחסים עדינה מאוד שנבנית איתם וכמו שיש רצון מאוד גדול להיות שם בשבילם בכל רגע נתון, חשוב לי מאוד לתת מקום גם לעצמי, למשפחה שלי וללקוחות הנוספים שלי, אז למרות שכל פרויקט נמצא בראש שלי 24/7, הלקוחות שלי יודעים ומכירים את שעות העבודה שלי ומכבדים את הזמן שלי כמו שאני מכבדת אותם והם יודעים שאם יש משהו ממש דחוף, אני אהיה שם בשבילם.


שמה גבולות עם חיוך

כשציינתי שהנאה היא אחד הערכים שמנחים אותי, קרן היתה מופתעת. אולי כי כשמדברים על ערכים עולות לנו מילים מפוצצות כמו אחריות, נאמנות, יושרה ועוד.

מכיוון שעיצוב פנים זו קריירה שלישית שלי, אני יכולה לומר באחריות שהנאה היא לגמרי חלק בלתי נפרד מסולם הערכים שלי. אחרי שנים שבחלקן עשיתי דברים שפחות נהניתי מהם, היה לי חשוב שהשינוי שעשיתי בחיי יגרום לי הנאה.

בהסתכלות לאחור על מקומות שעבדתי בהם, גיליתי שגם כבחורה צעירה לא נשארתי היכן שלא היה לי טוב, אם הפסקתי ליהנות, הייתי מוצאת את המקום הבא מאוד מהר.

 

אני מוצאת שהנאה נותנת לי דרייב להמשיך הלאה, להיות טובה יותר במה שאני עושה ולרצות להמשיך לעשות עוד מאותו הדבר פשוט כי אני נהנית.

גיליתי שאני נהנית יותר כשיש לי שותפים לדרך, בין אם אלו הלקוחות שלי או קולגות איתן אני משתפת פעולה לעיתים, כי כשיש חיבור בין אנשים ההנאה עולה מדרגה. אני יודעת כמה חשוב לי שהלקוחות שלי ייהנו מהדרך ואני כל הזמן דואגת לחבר אותם לתהליך ולהתלהבות שלי. אני מזכירה להם בכל שלב שעובר איך אנחנו מתקרבים עוד צעד לחלום שלהם, בין אם זה הבית שלהם, המשרד החדש או הבוטיק עליו חלמו שנים.


לקוחות נהנות מהדרך


אחד הדברים שגורמים לי הנאה בכל פרויקט הוא בחירת פלטת צבעים מתאימה. אני מאוד אוהבת צבע בחיים האישיים שלי וגם בעיצובים שלי ואין שמחה ממני כשיש לי לקוחות שמשתפים פעולה וזורמים איתי בבחירות.


לקוחות שאוהבים צבע זה הכי כיף


אתמול העליתי פוסט בנושא עם טיפים לבחירת צבע, תוכלו לקרוא אותו כאן. רק אוסיף ואומר שבחירת צבע היא לא עניין של מה בכך ורצוי להקדיש לזה זמן ולהתייעץ עם מישהו שמבין, כמוני למשל, או עם יועצי צבע של נירלט וטמבור, תוכלו לקבל מהם דוגמאות צבע קטנות ואת מספרי הצבעים שבחרתם. הכי טוב להתייעץ עם מעצבת שכבר מכירה אתכם ואת הפרויקט שלכם, שיודעת מה אתם אוהבים ולאיזה סגנון אתם מתחברים, ההכרות הזו תחסוך לכם זמן ותניב לכם תוצאה מדויקת עבורכם.


בחירת הצבע תלויה בכל האלמנטים שמסביב, טפט, צבע נגרות, פרקט ועוד


כשאני עוזרת ללקוחות שלי לבחור את פלטת הצבעים שתתאים לפרויקט שלהם, אני מתחשבת בהעדפות שלהם, בתחושה שהם רוצים לשדר למי שמגיע אליהם ואני לוקחת בחשבון את כל הנתונים שקיימים בחלל שיכולים להשפיע על הנראות והבחירות שאנו עושים. מוודאת שהצבע יתאים לריהוט, לריצוף או לפרקט לצבע של המטבח ועוד. אם עולה הצורך, אנחנו קונים פח קטן של צבע ומנסים בשטח, כי לפעמים הבדלי התאורה יכולים להשפיע על הנראות.

בסופו של דבר, חשוב לזכור, צבע משפיע על התחושות שלנו ואם קרה שצבעתם חדר ולא הרגשתם בנוח עם התוצאה, תזכרו שתמיד אפשר לצבוע מחדש.

 

מחכה לקרוא את התגובות שלכם, ולשמוע מכם אלו ערכים מובילים אתכם בחיים והאם נתינה והנאה הם חלק ממה שמוביל אתכם.


ועד שניפגש בחודש הבא, אני ממשיכה לשאת תפילה למען שחרור החטופים שלנו בנמצאים בשבי כבר מעל 100 ימים.

 


105 views0 comments

Recent Posts

See All
מברברת1.jpg

על עיצוב פנים, על החיים ועל מה שביניהם

bottom of page