אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני
- חלי ברבר-אהרונוף
- Jul 17
- 5 min read
Updated: Jul 25
אמא שלי תמיד הקפידה שנצא מהבית בבגדים נקיים ויפים, כדי שתמיד נעשה רושם טוב על מי שנפגוש בדרך.
החודש בבלוג אנסה לעשות עליכם רושם, או לפחות אשכנע אתכם למה זה כל כך חשוב בעיצוב לובי בניין מגורים ובבניין משרדים אליו אתם נכנסים כל בוקר מחדש, כי אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

מה בעצם זה עושה לנו?
נסו לעצום עיניים ולדמיין, אתם מגיעים לריאיון בחברה, נכנסים ללובי סטרילי ומואר בעמימות. מה עובר לכם בראש? תרגישו בטוחים בנוגע להצלחת החברה או החדשנות שלה? זה עושה לכם חשק להתחיל לעבוד שם?


עכשיו תדמיינו שאתם חוזרים הביתה אחרי יום עבודה, נכנסים ללובי, מחכים למעלית. יש לכם כמה דקות לעשות את המעבר בין החוץ לפנים, בין יום העבודה לחזרה הביתה למקום האישי שלכם.
איך עיצוב לובי הכניסה שלכם נראה? העיצוב שלו עוזר לכם להירגע? להיכנס לאווירה המתאימה? אולי יש מקום לשיפור? תחשבו איך תרגישו כשאתם נכנסים לבניין מגורים עם לובי מעוצב ושטוף אור, צמחיה טבעית ופינת ישיבה נעימה. איך זה מרגיש לכם עכשיו?
תמונות לפני ואחרי- עיצוב לובי בתקציב מוגבל
הלובי מספר לנו סיפור על המקום עוד לפני שיש לנו מושג מה קורה בפנים. קצת כמו קדימון לסרט. הוא מעצב ומקבע את הרושם הראשוני שנשאר הרבה אחרי שהגענו ליעד. בין שמדובר במגדל משרדים יוקרתי ושוקק חיים ובין עם זו כניסה למתחם דירות מעוצב ונעים, עיצוב הלובי ראוי לתשומת לב מכוונת, כי ההשפעה שלו חורגת הרבה מעבר לאסתטיקה.
מה קורה כשהלובי מספר את הסיפור שלכם?
בכל פרויקט שאני מתכננת ומעצבת, אני מקשיבה לחלומות של הלקוחות שלי. אני לומדת את הסיפור שלהם ומשם אני מקבלת השראה. אותו הדבר כשאני מעצבת לובי. הוא צריך לספר את הסיפור של המקום.
בין אם זו כניסה לבניין מגורים ובין אם זו כניסה לבניין משרדים, הלובי הוא ההיכרות הראשונה שיש למבקרים עם המקום והוא מכין את הבמה למה שמחכה להם בהמשך. לובי מעוצב היטב משדר סגנון, תחכום ותשומת לב לפרטים.

בבנייני מגורים חשוב להיכנס לחלל שמשרה אווירה חמה ומסבירת פנים, הגורמת לדיירים ולאורחים להרגיש בבית מהרגע שנכנסו פנימה.
אני תמיד אומרת ללקוחות שלי- לובי בניין המגורים שלכם הוא הרבה יותר מסתם מעבר. זה המקום בו נוצר הרושם הראשוני אצל כל מי שמגיע אליכם. זה המקום שלכם להירגע לפני שאתם מגיעים הביתה. תזכרו שעיצוב לובי המגורים הוא השקעה שמשפרת את החוויה לדיירים ולמבקרים ועל הדרך, משפר את ערך הנכס.


גם לעיצוב לובי משרדים, יש חשיבות גדולה, כי זה המקום בו הרושם הראשוני מתקבע. עובד חדש שמועמד לגיוס או משקיע פוטנציאלי, כאן הם מקבלים את ההחלטות שלהם באופן ספונטאני ובלתי מודע.
מחקרים קובעים שבתוך 7 שניות ראשונות ועד 90 שניות בלבד, נקבע סופית הרושם הראשון מהחלל. אותו מבט ראשון קובע איזה רושם מקבל המבקר מאופי העסק או הארגון- יהיה או לא יהיה קליק?

לכן, חשוב שאזור הכניסה יהיה מעוצב באופן שישקף את ערכי העסק וייצור את הרושם הנכון שאתם מבקשים לשדר. גם אם מדובר בעסק או חברה שאינם מקבלים קהל, אלא מקבלים מדי בוקר עובדים, נראות הלובי משפיעה פסיכולוגית על הבאים.

כבר שמעתי לקוחות שמתבאסים שעובדים מוותרים על משרה אצלם, רק כי המקום נראה מיושן ולא מסביר פנים. לפעמים אנחנו אפילו לא יודעים לשים את האצבע על הדבר הזה שמפריע לנו. זאת תחושה שנגרמת כשנכנסים פנימה. כאשר בעלי החברה משקיעים בנראות מעוצבת ש"מדברת" את ערכי העסק, התחושה המתקבלת היא שמדובר בארגון שמשקיע בעצמו וקרוב לוודאי גם בעובדיו ומנהליו וייתן שירות וחוויה טובים לעובדיו וללקוחותיו. מה לעשות שאנחנו מושפעים מחיצוניות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו- לא ממש עובד פה.

הלובי כמקום מפגש-
בשנים האחרונות אפשר לראות בניינים בהם האג'נדה שיתופית (Co-living), במקומות כאלו, ספרייה שיתופית או פינת קפה יכולים להפוך את הלובי למרכז חברתי. המרחבים המשותפים בבניין מזמנים ומזמינים מפגשים. האג'נדה הזאת תופסת במיוחד אצל הצעירים ואני מאמינה שגם לבני גיל השלישי שעדיין שומרים על עצמאות וגרים בדירה משלהם, תפיסת חיים כזו יכולה להתאים, כמובן, בהתאמות לצרכים הייחודיים להם.

גם בבנייני משרדים אפשר לעצב את הלובי כך שיעודד שיתוף פעולה בלתי פורמלי. שילוב של פינות ישיבה מגוונות, מסכי מידע דיגיטליים או בר קפה יכולים ליצור חלל מזמין שבו העובדים יכולים להתחבר ולהחליף רעיונות. על ידי טיפוח אינטראקציה חברתית, לובי הכניסה הופך לאזור דינמי ומרתק המשפר את האווירהה הכוללת של הבניין. ומייצר חוויית כניסה ייחודית
האומנות כחלק מהחוויה
משהו שאני מאוד אוהבת לעשות זה להביא אומנות ללובי. הכול, כמובן, בהתאם לתקציב מוגדר ובתיאום עם נציגי הדיירים. זה מוסיף נופך אישי ותורם לעושר התרבותי של הקהילה.
בבנייני משרדים, הלובי יכול לשמש כחלל גלריה, המציג אוספי אמנות ארגוניים או יצירות מוזמנות שמתכתבות עם ערכי החברה וחזונה. לאומנות יש כוח לעודד יצירתיות, לעורר שיחות וליצור סביבה מעוררת ויזואלית שמשפרת את סביבת העבודה הכוללת. אומנות היא גם חלק מהקשר של החברות עם החברה והתרבות שבה הן פועלות והיא מאפשרת תמיכה במעצבים ויוצרים ישראלים צעירים. התמיכה ביוצרים יכולה להתבטא גם בגופי תאורה ייחודיים, פרטי ריהוט ואפילו חיפויי קיר מיוחדים המעוצבים ומיוצרים בידי מעצבים מקומיים.


האור שעושה את כל ההבדל
אני תמיד אומרת שתאורה זה לא רק לראות – זו האפשרות לייצר רגש. בכל לובי שאני מתכננת, אני מתחילה עם שאלה: איך אני רוצה שהאנשים ירגישו כאן? רגועים? בטוחים? יוקרתיים? ומשם אני בוחרת את סוג התאורה. אני תמיד מעדיפה אור טבעי כשאפשר. אבל כשהוא מסנוור, אני משתמשת בווילונות להצללה. ואז אני מוסיפה תאורת אווירה - זה ה"תכשיט" שנותן את הטאץ' הסופי.


בעולם של היום - חושבים גם על קיימות
חשוב לי מאוד שמעבר לעיצוב, יהיו חומרים עמידים, תאורה חסכונית, נגישות לכולם. שזה לא רק יראה יפה. כל פרויקט שאני לוקחת, אני שואלת את עצמי: איך זה משפיע על הסביבה? איך זה עוזר לקהילה?
מה אני רוצה שתזכרו?
שלובי הבניין שלכם הוא הרבה יותר ממַעֲבָר. זה הפָּנִים של הבניין שלכם, זה הסיפור שלכם, זה מה שאנשים זוכרים. כשאני מתכננת לובי, אני לא רק עושה אותו יפה - אני יוצרת חוויה.
אז בפעם הבאה כשאתם נכנסים לבניין, תעצרו רגע. תסתכלו על הלובי. מה הוא אומר לכם? איך אתם מרגישים שם? כי זה בדיוק מה שאני כמעצבת פנים רוצה להשיג - ליצור חווייה בלתי נשכחת בלובי, לגרום לכם להרגיש טוב בחללים שאני מעצבת, שיעשו עליכם רושם טוב, שיישארו בזיכרון שלכם, הרבה אחרי שתחזרו הביתה.
אם כבר להשאיר רושם טוב, אשתף אתכם שהשבוע, אחרי חודשיים של עבודה מאומצת, עם שתי קולגות אהובות ומוכשרות, הצגנו פרזנטציה מרשימה לפרויקט סופר חשוב ומרגש. אני לא יכולה לשתף בפרטים, אך יכולה לספר לכם, שכמו שאני בונה סיפור וקונספט ללקוחות שלי, גם כאן, עשינו עבודת מחקר, אספנו השראות וכשבאנו להציג את העבודה שלנו, דאגנו לעטוף אותה, תרתי משמע, בסיפור ובחומרים המתאימים, אפילו התלבשנו בהתאם, כי מעבר להצגת הפרזנטציה עצמה, ישנה חשיבות רבה גם לאיך אנחנו נראות, מה אנחנו לובשות, מה אנחנו אומרות ואיזה רושם אנחנו משאירות על מזמין העבודה.

איפה אתם מרגישים שחשוב לכם להשאיר רושם? בחיים הפרטיים או בעבודה? והכי מסקרן אותי לדעת- כמה חשוב לכם להשאיר רושם טוב על אחרים ולמה?
מחכה לכם בתגובות ומקווה מאוד ומתפללת שעד החודש הבא כל החטופים שלנו יחזרו והלחימה תיפסק.
#מעצבתמשפצת#אוהביעיצובפנים#תיכנוןועיצובפנים#עיצובפניםוהוםסטיילינג#נגרותבהתאמהאישית#עיצובלובי#עיצובמשרדים#תכנוןחלליעבודה#עיצובפניםלעסקים#מעצבתסיפורחיים#הרצאותעיצוב#עיצובחלליםמסחריים #עיצובפנים #זהותבעיצוב #צבעהשנה #פשטותקלאסית #עיצובישראלי #designalifestory
כתבת יפה ומשכנע והתמונות משתלבות ומוכיחות🩵
אני לגמרי מסכימה שכניסה ללובי של בניין (בין אם מגורים ובין אם עסקי) מאוד משפיעה על ההוויה והחוויה בהמשך. ארגון/חברה שלא משקיעים בלובי נחווים אצלי כקמצנים - גם רגשית וגם כספית, וכמי שמעניין אותם אך ורק מה שמתרחש בתוך החדרים. כשארגון משדר "אכפת לי ממך, כך שמרגע הכניסה - הלובי - אני רוצה לתת לך חוויה טובה ונעימה (בהתאם למה שאותו ארגון/חברה מוכרים או מייצגים כמובן) אני כבר מגיעה עם חיוביות ותחושה הרבה יותר טובה. לצערי, בנייני מגורים של פעם, הדיירים לא ממש רוצים להשקיע עוד כסף ממה שהם גם ככה משלמים לועד הבית, גם אם תהיה הצעה אטרקטיבית מצד המעצבת. במיוחד אם אותו בניין מאכלס בעיקר שוכרים ולא בעלי דירות, שכמובן לא רוצים להשקיע כספים מעבר לצורך. כולי תקווה…